środa, 10 lutego 2016

Ktoś więcej

-Co znaczy „oswoić’ ?
- Jest to pojęcie zupełnie zapomniane- powiedział lis- „oswoić znaczy „stworzyć więzy”.
-Stworzyć więzy?
-Oczywiście- powiedział lis. – Teraz jesteś dla mnie tylko małym chłopcem, podobnym do stu tysięcy małych chłopców. Nie potrzebuję ciebie. I ty także mnie nie potrzebujesz. Jestem dla ciebie tylko lisem, podobnym do stu tysięcy innych lisów. Lecz jeżeli mnie oswoisz, będziemy się nawzajem potrzebować . Będziesz dla mnie jedyny na świecie. I ja będę dla ciebie jedyny na świecie.



Jeżeli ktoś z Was czytał poprzedni post- czyli ulubieńcy- to wie, że książką miesiąca był „Mały Książę” i właśnie z tej powieści jest dialog, który możecie zobaczyć u góry. Idziemy ulicą. Codziennie patrzymy na tyle nieznajomych twarzy. Czasami kogoś kojarzymy. Ta pani chyba pracuje w tym sklepu naprzeciwko poczty,  a ten pan to chyba wujek Marty. Chwila moment… To Ania! Jeju, tyle się nie widziałyśmy.- ciekawe co u niej? Na myśl sunie nam się tyle wspomnień, sytuacji z tą osobą, tyle rozmów. Każdy z nas kiedyś „oswoił” kogoś jakkolwiek to brzmi. Prosty przykład- przyjaciele. Kiedyś zupełnie się nie znaliście. Ktoś z was zaczął rozmowę, następnego dnia rozmawialiście trochę dłużej, zaczęliście się poznawać, ktoś zaproponował wyjście, było ich coraz więcej, zaczynacie ufać tej osobie- zwierzacie się jej, tworzą się wspomnienia, aż w końcu czujecie się w swoim towarzystwie tak swobodnie, że możecie był tak nienormalni jak jesteście tylko sami w domu. Jest to naprawdę niesamowite. W książce jest jeszcze fragment "Tylko pamiętaj, musisz być odpowiedzialny za to co oswoiłeś". Czasami zapominamy. Zapominamy o osobie, która tak bardzo przyzwyczaiła się do naszego zapachu, naszych nawyków (czasami dziwnych, nie ukrywajmy tego...). Do wszystkiego związanego z nami. Ona przywiązuję się do nas, a my do niej. Potrzebujemy się nawzajem. Jeśli kogoś zostawiamy to chociaż myślmy o tym kimś. Czasami mamy swoje powody, czasami doskwiera nam ich brak. Czasami oswajamy nie myśląc o uczuciach innej osoby, wtedy najbardziej ranimy. Mam prośbę, do Ciebie jak i do siebie- Bądźmy odpowiedzialni za to co oswoiliśmy, nie zapominajmy.











33 komentarze :

  1. Mały Książe to świetna książka! lubię do niej czasem wracać :)
    www.marijory.blogspot.com :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Coraz częściej myślę czy nie zabrać się za tą książkę. Wydaję się świetna. :)
    Masz racje, powinniśmy być odpowiedzialni za to z kim zawieramy więzy, myśleć o tej osobie, stawiać się na jej miejscu.
    Cudne zdjęcia. ;)

    olucha20.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Uroczo wyglądasz a 'Mały książe' to chyba jedna z bardziej ponadczasowych lektur szkolnych.

    Obserwuję
    http://teyzz.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam tą ksiązkę, wow jakie długie włosy ♥

    http://londonkidx.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja uwielbiam ta książkę i też zastanawiałam się nad tym tematem :D


    rilseee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak ja dawno czytalam tą ksiażkę:)
    Każdy powinien brać przyklad ze słów "Tylko pamiętaj, musisz być odpowiedzialny za to co oswoiłeś" , teraz niestety nie każdy o tym pamięta .

    http://naataliam.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo lubię tą książkę :)
    Obserwuję
    Zapraszam do mnie!

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetna książka :)
    Obserwuje ;)
    asienkaasi.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. powinniśmy dbac o swoich przyjaciół :)
    www.onlydreams.pl

    OdpowiedzUsuń
  10. Masz całkowitą rację, nie możemy zapominać o osobach, które są ważne dla nas i dla których my jesteśmy ważni.

    Zapraszam do mnie! Zaobserwuj, jeśli Ci się spodoba! :)
    >> ALEXANDRAK-BLOG.BLOGSPOT.COM <<



    OdpowiedzUsuń
  11. Też uwielbiam tą książkę! Zmusza do refleksji.
    Dokładnie! Powinniśmy być odpowiedzialni za to, co oswoiliśmy i nie zapominać o tym!
    Świetnie wyglądasz! :)

    Pozdrawiam, I am Angelika - klik!

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja akurat nie przepadam za tą książką, ale ten dialog akurat bardzo dobrze znam i lubię :)
    Ale ty masz śliczne oczka !;)


    KAPCIUSZEK

    OdpowiedzUsuń
  13. Przecudny post :)

    zapraszam do nas-> siostryzycia.blogspot.com :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ale mądre słowa ;) Czytałam kiedyś tą książkę ^^ Gdy przeczytałam cytat u góry od razu wiedziałam skąd on pochodzi ;) Zgadzam się z Tobą w 100%. Pozdrawiam
    ludziesamotni.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Dopiero po kilku latach zaczyna rozumieć się przekaz tej książki :)
    Super post!

    OdpowiedzUsuń
  16. Nigdy nie czytałam tej książki, ale wydaję się ciekawa ;) Świetnie napisane!
    Może obs za obs?

    myhappysunmoontruth.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Ale masz długie włosy *.* Też kiedys takie mialam :333 Oczywiscie bardzo ładnie wyglądasz :* Pozdrawiam i Zapraszam do mnie! Jeżeli masz ochotę to proszę poklikaj w linki nad zdjęciami http://macreateart.blogspot.com/2016/02/paczka-od-dresslink.html

    OdpowiedzUsuń
  18. nie czytałam tej ksiązki :* Bardzo ładna dziewczyna z cb

    http://vveronikv.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. Cóż... jestem małym oswojonym liskiem, którego ktoś oswoił i kopnął w dupę. Ktoś chętny na oswojenie? :p jem dużo, ale da się przeżyć...
    Fajne zdjęcia, wyglądasz na nich bardzo uroczo! :3 Ja tylko czekam, aż odrosną mi włosy na tyle, by móc znów wiązać warkocze.. :D
    No nie! Znowu ta koszulka, będzie mnie już nękać? Jest cudowna, chociaż jak tak teraz patrze to... skróciłabym ją o połowę :D
    Pozdrawiam!
    http://hunulv.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. supi post i blog:) sliczna jestes:). Ps przyjmuje karzda propozycje poklikania obs za obs, kom za kom i nie tylko haha

    kllaudus.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. Zaciekawiła mnie ta książka :)
    Jeśli możesz poklikaj u mnie w najnowszym poście

    -------------------------
    http://fashionelja.pl

    OdpowiedzUsuń
  22. Uwielbiam książkę mały książę, film też jest świetny :)
    nulaamynewblog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  23. Hej !
    Nominowałam Cię do Liebster Avard. Więcej szczegółów znajdziesz na moim blogu.
    rebelliousmode.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  24. Przecudowny wpis! :) Bardzo ładne zdjęcia.

    Pozdrawiam ♥,
    yudemere

    OdpowiedzUsuń
  25. Jakie masz długie włosy! Zazdroszczę :D OBSERWUJE
    OUURSELVES.BLOGSPOT.COM -KLIK

    OdpowiedzUsuń
  26. Zabij, ale nie przepadam za małym ksieciem :D Masz racje w swoim wpisie, ale też jest drugie dno - oswoilismy, ale po co sie meczyc w czyims towarzystwie? To tylko strata czasu i nerwow. Sa różne osobowosci ktore ze soba kolidują i to całkiem okej!
    Ładnie piszesz i masz świetne włosy!
    Buziaki! x
    smile-for-me-beautiful.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  27. Pomysł z umieszczeniem fragmentu z książki jest wspaniały :) Śliczne zdjęcia. Pozdrawiam!

    lublins.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń